روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان و نحوه رفع آن

روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان
روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان

 روشن شدن چراغ قرمز در پکیج بوتان مدل های کالدا ونزیا و اپتیما و پارما و مدل های دیگر نشان از بروز یک خطا در عملکرد طبیعی دستگاه دارد. در این مقاله ما شما را با دلایل روشن شدن چراغ خطا در پکیج بوتان آشنا می کنیم. لازم به ذکر است که در اینجا ما مواردی که ممکن است خودتان بتوانید مشکل دستگاه را رفع کنید به طور مفصل توضیح داده ایم.

 

علت روشن شدن چراغ قرمز در پکیج بوتان

 روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان دلایل بسیار زیادی دارد. برخی پکیج های دیگر چندین چراغ روی پنل پکیج دیواری دارند،  که با روشن شدن هر کدام می توان متوجه شد که عیب آن دستگاه چیست و یا برخی از دستگاه‌های پکیج دیواری جدید دارای صفحه نمایشگر کوچکی هستند که قطعه معیوب را در مواقع خرابی دستگاه مشخص میکند. مواردی را که باعث روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان می‌شود و شما می‌توانید آن را رفع کنید در زیر آورده ایم: 

  1. روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان به دلیل افت فشار بار
  2.  روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان به دلیل عدم گردش فن
  3. روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان به دلیل بسته بودن شیرآلات زیر دستگاه یا شوفاژ
  4.  روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان به دلیل کثیف بودن صافی زیر پکیج
  5. روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان به دلیل  بسته  بودن شیر گاز
  6. روشن شدن چراغ قرمز در پکیج بوتان به دلیل افت فشار باز
رفع مشکل روشن شدن چراغ خطای پکیج بوتان
رفع مشکل روشن شدن چراغ خطای پکیج بوتان

  روشن شدن چراغ خطا در پکیج بوتان در صورتی که فشار بار ان روی صفر باشد، یک عمل طبیعی می باشد. دلیل آن هم می‌تواند نشتی از یکی از شوفاژ ها باشد. بعد از رفع نشتی می‌توانید فشار بار دستگاه را روی درجه یک و نیم تنظیم کنید. سپس با ریست کردن، دستگاه شروع به کار می کند و مشکل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان برطرف می شود.

اگر با طریقه تنظیم فشار بار پکیج بوتان آشنایی ندارید، ما در اینجا به صورت کامل آن را برای شما توضیح می دهیم. برای این کار کافیست شیر پرکن پکیج بوتان خود را که در زیر دستگاه و کنار شلنگ های ورودی قرار دارد پیدا کنید. که معمولاً مشکی رنگ است.

 برای اینکه  عقربه ساعتی یا به عبارتی فشار بار دستگاه را روی یک و نیم درجه تنظیم کنید، باید این شیر را باز کنید تا صدای جریان آب را بشنوید. این شیر پرکن پکیج را به سمت چپ باز کرده و وقتی فشار آن روی یک و نیم قرار گرفت آن را محکم ببندید. و دکمه ریست دستگاه را بزنید و یا ولوم تنظیم حالت تابستانه و زمستانی را حرکت دهید و سپس در جای اول خود قرار دهید.

 

 روشن شدن چراغ خطا در پکیج بوتان به دلیل عدم گردش فن

 دلیل روشن شدن چراغ خطا در پکیج بوتان را می توان به عدم گردش فن دستگاه مرتبط دانست. در صورتی که پکیج دیواری خود را داخل بالکن نصب کرده باشید؛ این اتفاق ممکن است برای شما رخ دهد. قسمت بالای دستگاه و کناره های دودکش را بررسی نمایید؛ که عاری از هرگونه مواد زائد باشد. سپس دستگاه را ریست کرده تا ببیند آیا دوباره چراغ قرمز پکیج بوتان روشن میشود یا خیر.

 ریست کردن پکیج بوتان در مدل های مختلف متفاوت می باشد. ولی به صورت کلی می‌توان گفت که ولوم مربوط به تغییر فصل را چرخنده و روی off قرار می دهید. سپس آن را به حالت قبلی برمی گردانید. با این کار دستگاه ریست شده و به احتمال زیاد روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان برطرف خواهد شد. در صورتی که همچنان این مشکل وجود دارد، موارد دیگری که در این مقاله آورده ایم را بررسی نمایید.

روشن شدن چراغ خطای پکیج بوتان به دلیل بسته بودن شیرها
روشن شدن چراغ خطای پکیج بوتان به دلیل بسته بودن شیرها

 

 روشن شدن چراغ قرمز بوتان به دلیل بسته بودن شوفاژ ها و شیرآلات

 روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان می تواند نشان از بسته بودن شیرآلات شوفاژ ها داشته باشد. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که از ابتدای زمستان و قبل از روشن کردن دستگاه تمام شیرهای شوفاژها را چک کنید تا همگی باز باشند سپس دستگاه را روشن کنید.

 دلیل دیگر روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان بسته بودن شیرهای ورودی و خروجی زیر پکیج دیواری می باشد. آنها نیز باید باز باشند. در صورتی که هر کدام از آنها بسته باشد اهرم شیر به صورت به اضافه با شیلنگ قرار می گیرد ولی در حالتی که اهرم شیر هم راستا با شلنگ باشد، می توان مطمئن باشید که آن ها باز هستند و ایراد جای دیگریست.

دلیل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان
دلیل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان

 

روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان به دلیل کثیف بودن صافی زیر پکیج

رفع این مشکل یعنی بررسی صافی زیر پکیج به دلیل روشن شدن چراغ خطای بوتان کار کمی پیچیده است. و ما به شما توصیه می کنیم که از یک تعمیرکار پکیج برای انجام آن کمک بگیرید. البته اگر دوست دارید خودتان این کار را انجام دهید ما آن را برای شما شرح می دهیم.

 برای این کار ابتدا فشار بار دستگاه را روی صفر قرار داده سپس اقدام به باز کردن مهره صافی نمایید. بعد از باز کردن آن یک صافی درون آن مشاهده می کنید، که آن را با آب شسته تا کاملاً تمیز شود. سپس در جای قبلی خود ببندید. اگر این صافی کثیف بوده باشد، مشکل روشن شدن پکیج چراغ قرمز پکیج بوتان برطرف خواهد شد.

 بعد از اینکه صافی مربوطه را در جای خود بسته و اطمینان حاصل کردید که نشتی ندارد، فشار بار دستگاه را طبق آنچه در این مقاله گفته شده روی درجه یک و نیم قرار داده و دستگاه را روشن کنید. دیگر نباید با روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان مواجه شوید.

 

 روشن شدن چراغ قرمز بوتان به دلیل بسته بودن شیر گاز

یکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ قرمز بوتان بسته بودن شیر گاز یا قطع بودن گاز می باشد. برای رفع مشکل تنها کافی است شیر گاز ورودی دستگاه را باز کنید. برای اطمینان از وجود جریان گاز می‌توانید شیلنگ متصل به پکیج را باز کرده و آن را برسی نمایید.

 یک علت دیگر روشن شدن چراغ قرمز بوتان خراب شدن شیر گاز می باشد. که این اتفاق معمولا زمانی می افتد که گاز منطقه تان قطع میشود. و به دلیل تعمیرات خط لوله گاز مواد زائد وارد لوله گاز و از آنجا وارد دستگاه می گردد. و باعث بروز مشکل و خرابی شیر گاز می شود.

چهار دلیل روشن شدن چراغ خطا در پکیج بوتان
چهار دلیل روشن شدن چراغ خطا در پکیج بوتان

 

خلاصه

 اگر مقاله را به صورت کامل مطالعه کرده باشید ما در این مقاله کلیه موارد مربوط به روشن شدن چراغ قرمز در پکیج بوتان و راه حل آن را برای شما شرح دادیم تا خودتان بتوانید مشکل آن را برطرف نمایید

 به طور کلی روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان که خودتان می توانید آن را برطرف کنید، ۵  مورد می باشد. اولین موردی که باید چک کنید تنظیم بودن فشار بار دستگاه میباشد. از باز بودن شیرآلات زیر دستگاه و شوفاژ ها مطمئن شوید. صافی برگشت شوفاژ را چک کنید تمیز باشد. اطراف فن دستگاه عاری از مواد زائد و لانه پرندگان باشد. و در نهایت نیز شیر ورودی گاز را بررسی نمایید تا باز باشد.

این موارد ذکر شده را خودتان برای رفع مشکل روشن شدن چراغ قرمز در پکیج بوتان می توانید انجام دهید. و عیب دستگاه تان را خودتان برطرف نمایید. در صورت عدم رفع مشکل می توانید با ما، نمایندگی پکیج بوتان تماس بگیرید و درخواست اعزام کارشناس کنید.

4.7/5 - (10 رای)

۵ دیدگاه برای “روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان و نحوه رفع آن”

  1. Saroei says:

    سلام ما یه پکیج بوتان داریم انقد خرجش کردیم اگه اول عوضش میکردیم خیلی بهتر بود شما پکیج بوتان هم دارید؟

  2. رضا says:

    سلام ما یه پکیج بوتان داریم بعضی وقتا چرافش قرمز میشه جدیدا زیاد شده مشکلش میتونه از برش باشه

  3. سمیرا says:

    سلام ما یه پکیج پارما داریم چزاغش وقتی قرمز میشه ریست میکنیم ولی بعد چندساعت دوباره قرمز میشه بعضی وقتا هم درست کازمیکنه مشکل از کجاست،

  4. احمد says:

    سلام پکیج بوتان ما چراغش قرمز شده مشکلش چیه

  5. مهسا says:

    پکیج کالدا رو چه در حالت تابستانی چه زمستانی
    فورا رنگ چراغ قرمز و اصلا فن دستگاه روشن نمیشه و جرقه زنی صورت نمی گیره
    البته که خود فن رو هم به تنهایی چک کردم
    و کار میکنه

سوالات و دیدگاه خود را بیان کنید