پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور

 سوال پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور را می توان بدین صورت پاسخ داد. که هر کدام مزایا و معایبی دارد. بسته به مدل های مختلف ظرفیت های متفاوتی دارند.  به طور کل میتوان گفت در هر دو مدل پکیج، مدل های گرانقیمت کیفیت مناسب تری نسبت به مدل‌های ارزان قیمت دارند. که در زیر به صورت مفصل این دو برند مقایسه شده است.

 

مزایا و معایب پکیج ایران رادیاتور

 خرید پکیج ایران رادیاتور در حال حاضر نسبت به پکیج بوتان بهتر و مقرون به صرفه تر است. یکی از دلایل این امر ایرانیزه شدن قطعات پکیج ایران رادیاتور و کاهش قیمت آن می باشد. بعلاوه پکیج ایران رادیاتور سری های قبل سال ۹۰ دارای هیدرولیک ست برنجی بودند. در حالیکه پکیج بوتان دارای هیدرولیک ست باکالیت  یا پلاستیکی است. این از آن جهت مهم است که در صورت نصب پکیج در بالکن و در اثر سرد و گرم شدن هوا آسیبی به هیدرولیک دستگاه وارد نمی‌شود.

 یکی دیگر از مزایای پکیج ایران رادیاتور نسبت به پکیج بوتان طراحی اصولی دستگاه می باشد. که به دلیل قرارگیری درست و اصولی قطعات و تعبیه جای مناسب در آن،  سرویس سالیانه و تعمیرات دستگاه را تسهیل شده است و در نتیجه هزینه تعمیرات دستگاه کاهش می یابد.

 حال به بررسی مزایای پکیج بوتان می پردازیم. پکیج های بوتان از همان ابتدا از هیدرولیک ست پلاستیکی در دستگاه های خود استفاده کرده است. اکنون نیز به دلیل تحریم و بالا رفتن هزینه تولید گروه ایران رادیاتور نیز به  استفاده از همین هیدرولیک ست در دستگاه های خود روی آورده است.

 نکته  جالب توجه اینجاست که کیفیت تولید این قطعه در شرکت بوتان بسیار بالاتر از نمایندگی ایران رادیاتور می باشد.

 یکی دیگر از مزایای پکیج بوتان آب بندی صحیح وبی نقص این دستگاه می باشد. به دلیل رعایت استانداردهای اروپایی در اتصال قطعات به هم و تست های فراوان قبل از روانه کردن دستگاه به بازار از صحت و سوق این امر مهم اطمینان حاصل شده است و به همین خاطر بروز نشتی در پکیج بوتان نسبت به ایران رادیاتور به ندرت پیش می آید.

 اشاره به این نکته نیز خارج از لطف نیست که ایران رادیاتور با هیدرولیک ست برنجی که قبلا تولید می‌شد. نشتی بسیارکمتری نسبت دستگاه‌های جدید که هیدرولیک  ست باکالیت دارند پیدا میکرد. پس توضیحات مزایا و معایب این دو برند به شرح زیر خلاصه می شود:

 مزایای ایران رادیاتور

  • هیدرولیک ست برنجی
  •  طراحی اصولی و استاندارد
  •  عملکر دقیق و دو مرحله ای قطعه پرشر دود

 

 معایب ایران رادیاتور

  • کیفیت پایین پمپ دستگاه
  •  استفاده از فلورگلاتور به جای فلوسوئیچ
  •  بروز نشتی زیاد
  •  کیفیت پایینتر قطعات نسبت به بوتان

 

 مزایای بوتان

  •  کیفیت بالای قطعات
  •  اتصال و آب بندی اصولی دستگاه
  •  اندازه کوچکتر نسبت به پکیج  ایران رادیاتور
  •  کم صدا بودن

 

 معایب بوتان

  •  گران بودن قطعات یدکی
  •  عملکرد یک مرحله‌ای پرشر دود
  •  ایرانیزه نبودن قطعات
  •  هزینه بالای سرویس

 

مقایسه قیمت پکیج بوتان و ایران رادیاتور

 به دلیل پایین بودن قیمت تمام شده پکیج ایران رادیاتور این برند نسبت به رقیب خود بوتان قیمت بسیار پایین تری دارد زیرا قطعات در این پکیج  یعنی ایران رادیاتور ایرانیزه شده است. البته این تفاوت قیمت چنان زیاد نیست. شاید به یک میلیون تومان هم نرسد. و نکته دوم این است که این برند نسبت به بوتان تنوع دستگاه زیادی دارد. و شما می توانید دستگاه با ظرفیت مناسب تر و قیمت مقرون به صرفه‌تر تهیه نمایید.حال اگر پاسخ سوال خود را نگرفته اید و نمیدانید پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور در ادامه با ما همراه باشید.

 بوتان نیز در سال‌های اخیر برای رقابت با ایران رادیاتور دستگاه‌های مقرون به صرفه‌تر تولید نموده است. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

  •  مدل  پارما
  •  مدل بیتا
  •  مدل پاویا

 این مدل ها به فرض مثال: مدل بیتا، توسط نمایندگی پکیج بیتا برای متراژهای پایین تولید شده است و قیمت پایین تری دارد. و به هیچ وجه نباید از این مدل دستگاه ها برای متراژهای بالا مثلاً ۸۰ متر به بالا استفاده کرد. استاندارد استفاده از این دستگاه ها بنا به تجربه و دانش و متخصصین سرویس سنتر در نهایت ۶۰ متر فضا می باشد.

 دلیل این توصیه اکید این است که چون  ظرفیت حرارتی خروجی این دستگاه‌ها پایین است، برای گرم کردن محیط منزل مجبور به  استفاده از دستگاه در دمای بالاتر می باشید. که خود باعث افزایش استهلاک دستگاه و خرابی بیشتر دستگاه می‌شود.

 اگر تعداد رادیاتورها هم کم باشد و از دستگاه با ظرفیت بالا استفاده کنید، به دلیل اتلاف انرژی مجبور به افزایش دمای دستگاه هستید که باز به دستگاه آسیب می‌زند. استاندارد تعداد پره های رادیاتور برای هر یک و نیم متر فضا یک پره  می باشد. اگر رادیاتور پانلی استفاده می‌کنید، استاندارد آن برای پانزده متر فضا یک متر رادیاتور می باشد.

 

پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور

 خدمات پس از فروش هر دو برند مناسب میباشد. همچنین نمی توان یکی را بر دیگری برتر دانست و نمیتوان گفت پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور  و هر دو شرکت خدماتی خدمات سریع و به نسبت خوبی دارند و هر کدام از پکیج ها مزایا و معایبی دارند.  شاید تعمیرکاران مشغول به کار در آن شرکت‌ها به دلیل عدم داشتن سابقه بالا و تجربه کافی گزینه مناسبی برای تعمیر دستگاه شما نباشند. ولی با این وجود آموزش‌های لازم را دیده‌اند. و مدرک مرتبط به کار تکنسینی را دارند.

 در صورتیکه تمایل به دریافت خدمات با کیفیت بسیار بالا توسط تکنسین با تجربه و انجام سریع تعمیرات دارید، می‌توانید روی سرویس سنتر حساب کنید. ما با داشتن تعمیرکاران مجرب با میانگین ۱۰ سال سابقه کار مسلط به پکیج های سری جدید و قدیم، خرابی و عیب و ایرادات دستگاه های مشتریان را در سریعترین زمان برطرف می‌کنیم.

 

بررسی کیفیت محصولات ایران رادیاتور

 کیفیت محصولات پکیج ایران رادیاتور سری قدیمی که دارای دیافراگم و میکروسوئیچ بودند نسبت به سری های جدید بعد از سال ۹۰ کیفیت بسیار بالاتری داشتند. پس میتوان گفت در حال حاظر پکیج بوتان بهتر از پکیج ایران رادیاتور است. با اعمال تحریم و گرانیهای بیش از حد قطعات یدکی  و مشکلات واردات پکیج ایران رادیاتور به مرور کیفیت خود را از دست داده و اکنون بسیاری از قطعات پکیج ایران رادیاتور در داخل تولید می‌شود. که کیفیت ثابق را ندارند. در کل می‌توان پکیج های ایران رادیاتور را نسبت به زمان عرضه در چهار دسته تقسیم بندی کرد که در زیر به آنها اشاره شده است:

 سری های نخست : شامل مدل  الکسیا و ام آی تری (mi3).

 مدل های قبل سال ۹۰:  مدل دیافراگم بزرگ و مدل دیافراگم کوچک.

 مدل اتما: خود سری اتما چندین مدل دارد که مدل اتمای اصل از کیفیت بالایی برخوردار است.

 مدل های اکو و اتما های جدید: مدلهای بعد از سال ۹۰ می باشد کیفیت قبل را ندارند.

 

بررسی کیفیت محصولات بوتان

 پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور برای پاسخ به این سوال بیایید محصولات تولیدی این دو برند را با هم مقایسه کنیم. کیفیت محصولات پکیج شرکت بوتان بسیار بالاتر است  و البته قیمت بالاتری نسبت به پکیج ایران رادیاتور دارد. هرچند این اختلاف قیمت زیاد نیست این هم به دلیل رقابت این دو برند پرفروش می باشد. ولی هزینه تعمیرات و قطعات یدکی بالاست و آن هم به دلیل وارداتی بودن اکثر قطعات یدکی می باشد. با این حال از نظر کارشناسان سرویس سنتر  تهیه این دستگاه چندان مقرون به صرفه نیست. زیرا کیفیت آن تقریباً با ایران رادیاتور برابری می‌کند. ولی هزینه نگهداری و تعمیر آن بسیار بالاتر از پکیج ایران رادیاتور می باشد. حال ما از شما میپرسیم پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور ؟

 در کل کیفیت قطعات به کار رفته  در پکیج بوتان به همراه توضیحات کوتاه در زیر آمده است:

 مبدل حرارتی: آلیاژ به کار رفته در آن خالص بنابراین کیفیت بالایی دارد.

 ست هیدرولیک مکانیکی: از جنس باکالیت با کیفیت است برخلاف ایران رادیاتور که از نوع  برنجی میباشد.

 برد الکترونیک: وارداتی است و غیر قابل مقایسه با ایران رادیاتور که ایرانیزه می باشد.

  پمپ سیرکوله:  معمولا از مارک ویلو استفاده شده، که کیفیت پایینی دارد.

 نکته: بسیار مهم در تهیه پکیج دیواری چه بوتان چه  ایران رادیاتور این است که پمپ پکیج باید با نوع رادیاتورها متناسب باشد. و به هیچ وجه از پکیج ای که پمپ با مارک ویلو دارد برای گرم کردن رادیاتور های پانلی استفاده نشود. در زیر پمپ سازگار با هر یک از انواع  رادیاتورها آمده است:

 رادیاتور آلومینیومی: برای گرم کردن این نوع رادیاتورها  بهتر است پکیجی تهیه کنید که مارک پمپ آن ویلو باشد. هرچند پکیج پا پمپ گرانفوس نیز مشکلی ایجاد نمیکند.

 رادیاتور پانلی: حتما باید پکیجی تهیه کنید که پمپ آن مدل گرانفوس باشد و در صورت استفاده از دستگاه با پمپ ویلو و یا آی آر جی در مدت زمان کوتاهی دستگاه دچار مشکل خواهد شد. امیدواریم پاسخ سوالتان را گرفته باشید و متوجه شده باشید که پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور و با توجه به نیاز خود مناسبترین پکیج دیواری را تهیه نمایید.

3.6/5 - (129 رای)

۶ دیدگاه برای “پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور”

  1. سعید says:

    باسلام ممنونم از اطلاعات مفید شما

  2. حافظ سیفی نژاد says:

    سلام استاد ارجمند از اطلاعات ارزشمند شما بسیار سپاسگزاریم.

  3. کرمی says:

    سلام زمانی که پکیج رو روی حالت تابستان میزارم باید خودبه خود روشن بشه یا فقط زمانی که شیر آب و باز میکنیم باید روشن بشه؟؟؟؟؟

  4. محمد says:

    سلام بسیار عالی بود.

  5. سلطانی says:

    نیاز به یک پکیچ دیواری برای یک واحد ۲۲۰ متری داریم لطفا راهنمایی کنید کدام مدل از برندهای بوتان و ایران را رادیاتور برای این مساحت مناسب است؟
    با تشکر

  6. مهدی says:

    سلام
    پکیج بوش دارم سرویس کار میگه پمپش سوخته پمپ ویلو است میگه گیر نمیاد باید پکیج را عوض کنید فقط سه سال کار کرده درست میگه؟

سوالات و دیدگاه خود را بیان کنید